Akü takviyesi için özetle aküden aküye şarj aktarmak diyebiliriz. Akü takviyesi, aracın aküsü boşaldığı zaman acil ve önemli hallerde yapılan bir işlem olarak karşımıza çıkıyor. Akü takviyesinin mantığı, başka bir aracın aküsünden akü takviye kabloları yardımıyla enerji aktarımını sağlamak olarak biliniyor.
Akü, elektrik enerjisini kimyasal enerjiye dönüştürüp depolayan ve devresine bir alıcı bağlandığında da bu enerjiyi yeniden elektrik enerjisine çevirip dış devreye aktaran bir sistem olarak biliniyor. Akünün motorlu araçlarda olan görevi ise; motorun gerçekleşen ilk hareketi esnasında marş motorunu çalıştırması için yüksek akım vermek. Bunun yanı sıra, motor devrinin yüksek ve elektrik harcamasının düşük olduğu anlarda şarj sisteminin ürettiği elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayıp, elektrik harcamasının yüksek ve şarj akımının ya da şarj sisteminin çalışmadığı durumlarda elektrikli alıcıları beslemek. Aynı zamanda akü, sistemde voltaj dengeleyici olarak da çalışıyor.
Bazı araçlarda akü takviyesi yapılamaz. Bu araçlar;
Normalde pek çok otorite hiçbir araca zorunlu olunan haller dışında akü takviyesi yapılmasını önermiyor.
Dijital göstergeli olan araçlarda voltaj koruması oldukça önemidir. Dijital göstergeli araçlarda ani gerçekleşen voltaj değişimlerinin çok zararlı olduğu biliniyor. Bu sebepten dolayı da dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılması önerilmiyor.
Aracı ya da aracın aksamlarını çalışır vaziyette bırakmak aküye çok zarar veriyor. Aküye zarar veren bir diğer durum da araç çalışmıyorken farların açık kalmasıdır. Eğer araç çalışmıyorken farlar açık kaldıysa aracın aküsü 4-5 saatte bitebilir. Aracın uzun bir şekilde çalıştırılmasında olduğu gibi hiç çalıştırılmaması da akü ömrünü kısaltıyor.